Правила дорожнього руху



Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Управління освіти і науки Запорізької облдержадміністрації
Відділ освіти Веселівської райдержадміністрації
КЗ «Таврійська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів»




Урок з основ здоровя у 4 класі

Безпека дорожнього  руху. Сигнали регулювання дорожнього руху




                                             Урок підготувала  і  провела
вчитель 4 класу
Дудка К.В.








Мета: поглибити знання учнів про правила пішохoдного руху, про світлофори та їх призначення; вчити розпізнавати сигнали регулювальника; виховувати культуру поведінки на вулиці, дорозі.



І.Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Актуалізація знань, умінь, навичок.
1.Відгадай загадку
Він на вулиці щораз
Оком блимає на нас.
-    Зупинися! Підожди!
Терпеливо стій-но!
А тепер, будь ласка, йди
Впевнено й спокійно!

(Світлофор)
ІV. Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу.
Учитель. Перший вуличний світлофор з'явився у Лондоні 1868 року. Винайшов його англійський інженер Найт.   
 Слайд №2
Перший світлофор був механічним: кольорові сигнали змінював черговий поліцейський, який стояв поруч. Перш ніж увести світлофор у дію, у газетах Лондона були докладно описані правила дорожнього руху, з яких люди дізналися, що означає червоний колір, а що — зелений. Жовтого кольору тоді не було взагалі.
Пізніше до світлофора додали ще й гасовий ліхтар, завдяки якому кольори були помітні й уночі. Але одного разу ліхтар вибухнув, смертельно поранивши поліцейського, що стояв поруч. Після цього випадку світлофор зник із вулиць на цілих 50 років.
Вдруге світлофор з'явився 1914 року в американському місті Клівленді. Цього разу він був уже електричний, але все одно мав лише два кольори — червоний і зелений. Жовтий колір додали лише в 1918 році. У нашій країні він з'явився у 1936 році у місті Харкові.
·        Яке призначення світлофора в наш час?
·        Де встановлюють світлофори?
Слайд №3
·        Які бувають світлофори?
·        Хто керує рухом, якщо світлофор виходить з ладу?
Відгадайте загадку  Слайд №4
Хто стоїть на мостовій
 І лиш руку піднесе —
Всі навколо знають: «Стій!» —
Підкоря собі він все! (Регулювальник)
 Що тримає вартовий?
 Що без слів говорить: «Стій!»? (Регулювальна паличка)
V. Узагальнення і систематизація знань.
Перегляд фільму «Уроки Тітоньки Сови» Слайд №5
·        Хто такий регулювальник?
·        Доберіть синоніми до цього слова. (Постовий, вартовий, державний автоінспектор, працівник ДАІ)
·        Чим він сигналізує?
 Слайд № 6
4.Фізкультхвилинка
«То не є проблема»
Слайд № 7
·        Регулювальник спілкується з пішоходами і водіями за допомогою жестів. Треба знати значення сигналів регулювальника.
Робота в зошиті ст..46, 47
·        Розгляньте малюнки  у зошиті на с. 46. Розкажіть, з якими сигналами світлофора збігаються сигнали регулювальника.
·        Якщо на перехресті працюють і світлофор і регулювальник, тоді чиї сигнали головні?
·        Як ви вчините у такій ситуації: на світлофорі горить зелене світло, а регулювальник забороняє перехід? Обґрунтуйте свою думку.
·        Розфарбуйте відповідні сигнали світлофора і підпишіть малюнки.
Слайд №8
 Дидактична гра «Веселий світлофор»
Слайд №9
Життя — найдорожче, що є  у людини.
Дорослий цінує життя і дитина.
І з тим, щоб життя розквітало усюди,
Розумні придумали правила люди.
Бувають складні, а бувають прості.
На правила мають зважати усі.
Тому для здоров’я і тіла, і духу
Дотримуйся правил дорожнього руху.
VI.Підсумок уроку
«Мікрофон»
— Які бувають світлофори?
— Яку особливість мають сучасні транспортні світлофори?
— Де найчастіше стоїть регулювальник?
— Яку роботу він виконує?
Про що з уроку розкажеш дома?











З'ЄДНАЙ ПАРИ

Правила поведінки пасажирів громадського транспорту