Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Управління освіти і науки Запорізької
облдержадміністрації
Відділ освіти Веселівської райдержадміністрації
КЗ «Таврійська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів»
Урок з основ здоров’я у 4 класі
Безпека дорожнього
руху. Сигнали регулювання дорожнього руху
Урок підготувала і провела
вчитель
4 класу
Дудка
К.В.
Мета: поглибити знання учнів про правила пішохoдного руху, про світлофори та їх призначення; вчити розпізнавати сигнали
регулювальника; виховувати культуру поведінки на вулиці, дорозі.
І.Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація
навчальної діяльності.
ІІІ. Актуалізація знань, умінь, навичок.
1.Відгадай загадку
Він на вулиці щораз
Оком блимає на нас.
- Зупинися! Підожди!
Терпеливо стій-но!
А тепер, будь ласка, йди
Впевнено й спокійно!
(Світлофор)
Оком блимає на нас.
- Зупинися! Підожди!
Терпеливо стій-но!
А тепер, будь ласка, йди
Впевнено й спокійно!
(Світлофор)
ІV. Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу.
Учитель. Перший вуличний світлофор з'явився у Лондоні
1868 року. Винайшов його англійський інженер Найт.
Слайд №2
Перший світлофор був
механічним: кольорові сигнали змінював черговий поліцейський, який стояв поруч.
Перш ніж увести світлофор у дію, у
газетах Лондона були докладно описані правила дорожнього руху, з яких люди
дізналися, що означає червоний колір, а що — зелений. Жовтого кольору тоді не
було взагалі.
Пізніше до світлофора
додали ще й гасовий ліхтар, завдяки якому кольори були помітні й уночі. Але одного разу ліхтар вибухнув, смертельно поранивши
поліцейського, що стояв поруч. Після цього випадку світлофор зник із вулиць на
цілих 50 років.
Вдруге світлофор з'явився 1914 року в американському
місті Клівленді. Цього разу він був уже електричний, але все одно мав лише два
кольори — червоний і зелений. Жовтий колір додали лише в 1918 році. У нашій країні він з'явився у 1936 році у місті Харкові.
·
Яке призначення
світлофора в наш час?
·
Де встановлюють
світлофори?
Слайд №3
·
Які бувають
світлофори?
·
Хто керує рухом,
якщо світлофор виходить з ладу?
Відгадайте загадку Слайд №4
Хто стоїть на
мостовій
І лиш руку піднесе —
Всі навколо знають:
«Стій!» —
Підкоря собі він все! (Регулювальник)
Що тримає вартовий?
Що без слів говорить: «Стій!»? (Регулювальна
паличка)
V. Узагальнення і систематизація знань.
Перегляд фільму «Уроки Тітоньки Сови» Слайд №5
·
Хто такий регулювальник?
·
Доберіть синоніми до цього слова. (Постовий, вартовий,
державний автоінспектор, працівник ДАІ)
·
Чим він сигналізує?
Слайд № 6
4.Фізкультхвилинка
«То не
є проблема»
Слайд № 7
·
Регулювальник
спілкується з пішоходами і водіями за допомогою жестів. Треба знати значення
сигналів регулювальника.
Робота в зошиті ст..46, 47
·
Розгляньте
малюнки у зошиті на
с. 46. Розкажіть, з якими сигналами світлофора збігаються
сигнали регулювальника.
·
Якщо на перехресті працюють і світлофор і регулювальник,
тоді чиї сигнали головні?
·
Як ви вчините у
такій ситуації: на світлофорі горить зелене світло, а регулювальник забороняє
перехід? Обґрунтуйте свою думку.
·
Розфарбуйте відповідні сигнали світлофора і підпишіть
малюнки.
Слайд №8
Дидактична гра «Веселий світлофор»
Слайд №9
Життя —
найдорожче, що є у людини.
Дорослий
цінує життя і дитина.
І з тим,
щоб життя розквітало усюди,
Розумні
придумали правила люди.
Бувають
складні, а бувають прості.
На правила
мають зважати усі.
Тому для
здоров’я і тіла, і духу
Дотримуйся
правил дорожнього руху.
VI.Підсумок
уроку
«Мікрофон»
— Які бувають світлофори?
— Яку особливість мають сучасні транспортні світлофори?
— Де
найчастіше стоїть регулювальник?
— Яку
роботу він виконує?
— Про що з уроку розкажеш дома?
|
З'ЄДНАЙ ПАРИ
Правила поведінки пасажирів громадського транспорту